49

"Nothing in the voice of the cicada intimates how soon it will die/ along this road goes no one/ this autumn eve"

از آواز زنجره برنمی‌آید که چه زود می‌میرد/ بر این جاده هیچ عابری نمی‌گذرد/ در این شباهنگامِ پاییزی

48

از جا بلند شد و قدم‌زنان به کنار پنجره رفت. به خیابان نگاه کرد، پشتش را با شست خاراند و گفت: «نگاشون کن، احمق‌های کثافتو.»

جینی گفت: «کیا رو می‌گین؟»

«نمی‌دونم، همه رو می‌گم.»

47

 

To Lose Someone_ Taken By Trees

46

این عکس، یه کهنه سرباز جنگ جهانی دوم رو نشون میده که تنها بازمانده گروه جنگی خودشه و در روز یادبود، داره تنهایی رژه میره. خیلی عکس تاثیر گذاریه.

البته چیزی که میخوام بگم خیلی ربطی به این عکس نداره. میدونید چیه، تنها واقعیتی که فعلاً (واسه این میگم فعلاً چون ممکنه مثل این فیلمهای علمی تخیلی، راه حلی واسه این مساله پیدا بشه، البته اگه احتمال وجود خون آشامها رو فاکتور بگیریم ) میشه ازش اطمینان کامل داشت اینه که یه روزی همه مون میمیریم. و نمیخوام با گفتن این حقیقت شما رو از آتش جهنم و عذابهایی که در دوزخ هست آگاه کنم و بگم که تقوا داشته باشید (هر چند کار بدی نیست تقوا داشتن و اگه دوست داشتید داشته باشین، داشته باشین)، میخوام بگم که اگه یه مقدار بیاندیشیم این حقیقت خیلی میتونه تو زندگی بهمون کمک کنه. چطوری؟ 

اینطوری که هیچ فرقی نمیکنه که تو زندگی چکاری انجام بدیم و به کجاها برسیم یا نرسیم، آخرش میمیریم به هر حال و این یه پز روشنفکرانه یا تلاشی برای افسرده نشون دادن خودم نیست (این روزا تظاهر به افسردگی خیلی کلاس داره گویا). برعکس خیلی هم امید بخشه یه جورایی. لا اقل برای من که اینجوریه. با فکر به این حقیقت دیگه خیلی چیزها مثل قبل باعث ناراحتی آدم نمیشن و باعث میشه که راحتتر زندگی کرد و حرص نخورد.

و نکته دیگه ای که میخوام بگم و یه مقدار به عکس بالا ربط پیدا میکنه اینه که من برای افرادی که توی جنگها به عنوان سرباز کشته میشن، خیلی احترام قائلم و منظورم جنگهایی هستن که شرافتمندانه هستن. شرافتمندانه به این معنا که قوای دو طرف یا چند طرف دخیل در جنگ یه جورایی برابره. ( میخوام از این پرانتز استفاده کنم و بگم که این مسخره بازیها که یک طرف در جنگ احساس میکنه که حق با اونه یا از اون خنده دارتر فکر میکنه که خدا طرف اوناست، واقعاً چرته. باید بهشون گفت بیایید حق و خدا رو از جنگهامون بیرون بکشیم، جنگ فقط جنگه. همین و بس) آره، داشتم میگفتم که مردن در حالی که سلاح دستته و آماده اش هستی خیلی هیجان انگیز و جالبه.

البته پر واضحه که نفسِ جنگ چیز بد و زشتیه و من برای سربازها احترام قائلم نه برای کسانی که جنگها رو راه میندازن ولی بیایید واقع بین باشیم، تا وقتی که انسانها هستن، جنگها هم خواهند بود.و هر روز به یه عنوان، جنگِ مقدس، جنگ برای آزادی، جنگ با تروریسم و ... که همشون به یه اندازه جفنگ هستن

45

And it feels right this time 
On his crash course with the big time 
Paid no mind to the distant thunder 
Today filled his head with wonder... boy 

Says it feels right this time 
Turn around and found the light lime 
Good day to be alive... sir 
Good day to be alive he said 

Then it comes to be that the soothing light 
At the end of your tunnel 
Was just a freight train comin your way 
Then it comes to be that the soothing light 
At the end of your tunnel 
Was just a freight train comin your way 

Don't it feel right like this? 
All the pieces fall to his wish 
Sucker for that quick reward... boy 
Sucker for that quick reward they said.

No Leaf Clover_Metallica

44

امشب فرصتی دست داد که یکی از اجراهای جرج کارلین رو ببینم. قبلاً در مورد این مرد شنیده بودم و وقتی دیدم که یه نفر پکیج کاملی از اجراهای تلویزیونی جرج، به همراه آلبومها و کتابهای صوتی ایشون رو تو یکی از سایتهای تورنت گذاشته(دستش هم درد نکنه)، سریعاً به لیست دانلودم اضافه کردمش و چقدر هم عالی. خودتون میتونید برید و در مورد این مرد و اینکه کارش چقدر خوبه و این حرفا اطلاعات کسب کنید ولی چیزی که میخوام بگم اینه که به نظرم جرج تنها یه استند آپ کمدین نیست (نبود)، البته یقیناً به شوخیهاش خواهید خندید، ولی اینا فقط جوک و شوخی نیستن. جرج یه سری حقایق (کلمه حقیقت رو با احتیاط به کار میبرم) رو که ما همیشه باهاشون سر و کار داریم، در لفافه ای از شوخی و جوک میپیچه و اونها رو توی چشم و گوش مخاطب (و اکثر مواقع یه جایِ دیگه اش) فرو میکنه که اگه یکم بهشون فکر کنه و البته از بی حسی موضعی هم استفاده نکرده باشه، این فرو کردن دردناک خواهد بود و روشنگری (موردِ روشنگری قرار گرفتن البته) همیشه با درد همراهه.

43

Too Drunk To F**k_ Nouvelle Vague

البته من ترجیح میدادم به جای این عبارت بگم: too drunk to give a f**k